نحوه ترمیم کاغذ دیواری کنده شده

فهرست مطالب

یکی از پوشش های تزیینی ساختمان کاغذ دیواری است که در دکوراسیون داخلی کاربرد فراوانی دارد. اگر زیبایی و ظاهر کاغذ دیواری خانه شما مانند گذشته نیست، تنها با انجام چند ترفند ساده و ابتدایی، آن را به همان شکل اولیه بازگردانید. از آنجایی که تعویض کاغذ دیواری هزینه زیادی دارد، بهتر است نحوه تعمیر کاغذ دیواری آسیب دیده را یاد بگیرید. ما در این مقاله به طور کامل به بررسی نحوه ترمیم کاغذ دیواری کنده شده و روش های رفع آن می پردازیم.

روش های ترمیم کاغذ دیواری کنده شده

در این جا چند روش ساده و سریع برای ترمیم کاغذ دیواری پاره شده ارائه می دهیم تا دیگر نگران زیبایی کاغذ دیواری خانه خود نباشید. این روش ها عبارتند از:

  • ترمیم کاغذ دیواری پاره شده با چسب چوب در درز کاغذ

برای تعمیر کاغذ دیواری پاره شده و تعمیر درزهای باز، باید قطعاتی را که از دیوار بلند شده اند دوباره بچسبانید. برای این کار باید مراقب باشید، چسب روی کاغذ گذاشته شود، سپس کاغذ دیواری را با استفاده از غلتک روی دیوار بچسبانید. پس از حرکت غلتک، ممکن است چسب از محل اتصال خارج شود. مراقب باشید که چسب اضافی را با یک پارچه یا اسفنج مرطوب از روی کاغذ جدا کنید، سپس باید اجازه دهید حداقل یک روز خشک شود.

در این زمان بهتر است تابلو یا اشیاء تزئینی را روی دیوار نصب نکنید. همچنین سعی کنید اشیاء را در جلوی آن قرار ندهید تا فرآیند خشک شدن سریعتر اتفاق بیفتد. چسب های دیواری به صورت آماده یا نیمه آماده در بازار عرضه می شوند. نحوه استفاده از انواع چسب برای ترمیم کاغذ دیواری کنده شده متفاوت است، شاید در برخی موارد فقط از آب گرم استفاده کنید و در مواردی دیگر نیازی به استفاده از مواد اضافی نداشته باشید. برخی از نصاب های حرفه ای اتصالات را با چسب چوب به هم متصل می کنند تا از بلند شدن آنها جلوگیری کنند تا احتمال باز شدن چسب را به صفر برسانند.

 

روش های ترمیم کاغذ دیواری کنده شده

  • بازسازی کردن پوستر با روش وصله زدن

آسیب کوچک به الگوی کاغذ دیواری پذیرایی نیز زیبایی تزئینی را بسیار تحت تأثیر قرار می دهد، بنابراین ایجاد درزهای باز و ترمیم آن ها بسیار مهم است. برای تعمیر، اولین قدم استفاده از تیغ برای بریدن کاغذ دیواری آسیب دیده و جدا کردن آن از روی دیوار است. اگر مقداری کاغذ روی دیوار باقی ماند، از یک پارچه مرطوب برای پاک کردن آن استفاده کنید. علاوه بر این، اگر دیوار هنگام برش کاغذ دارای خط و خش است، قبل از کشیدن کاغذ دیواری، سطح دیوار را صاف کنید تا محصول نهایی زیبا و بی نقص باشد.

به این ترتیب از تعمیر کاغذ دیواری با چسب چوب برای ترمیم کاغذ دیواری کنده شده استفاده می کنیم. در مرحله بعد قسمتی از کاغذ دیواری سالم را روی قسمت آسیب دیده قرار دهید و از مطابقت طرح های کاغذ دیواری مطمئن شوید. کاغذ دیواری را روی پوستر بچسبانید و روی قسمت خالی قرار دهید. سطح کاغذ دیواری را با ماله صاف کنید تا هرگونه حباب از بین برود. پنل را قبل از دو روز پس از تعمیر در این قسمت نصب نکنید.

  • پاک کردن کاغذ دیواری از لکه های روغن

لکه های روغنی یکی از سخت ترین لکه هایی است که با ترفندهای خاصی می توان از روی کاغذ دیواری پاک کرد. اگر کاغذ دیواری با لکه های روغن آغشته شده است، ابتدا از یک پارچه نرم استفاده کنید تا میزان روغن روی دیوار کاهش یابد. پارچه را تا حد امکان روی لکه فشار دهید تا لکه جذب شود.
پودر بچه، پودر ذرت و بی کربنات سدیم برای جذب لکه های روغن ایده آل هستند. برای این کار لازم است یکی از این مواد را با چند قطره مایع ظرفشویی مخلوط کرده و خمیر غلیظی به دست آورید. این خمیر را با کمک کاردک یا مسواک روی کاغذ دیواری بمالید. در واقع در بیشتر موارد این روش منجر به از بین بردن لکه های چربی می شود.

نکات مهم برای ترمیم کاغذ دیواری کنده شده

هنگام طراحی کاغذ دیواری می بایست نکات زیر را مورد توجه قرار داد:

  • از چسب کاغذ دیواری استفاده کنید این چسب قدرت چسبندگی بالایی دارد و از جدا شدن کاغذ دیواری از دیوار جلوگیری می کند.
  • چسب کاغذ دیواری را قبل از استفاده خوب مخلوط کنید.
  • پس از تعمیر کاغذ دیواری اجازه دهید چسب خشک شود. با خشک شدن کامل چسب، کاغذ دیواری به خوبی به دیوار می چسبد.
  • از ابزار مناسب برای ترمیم کاغذ دیواری کنده شده استفاده کنید. استفاده از ابزار مناسب این امکان را فراهم می کند که کاغذ دیواری را به بهترین نحو ترمیم کنید.

سخن آخر

کاغذ دیواری یکی از انواع عناصر دکوراسیون داخلی است که می تواند فضای دکوراسیون داخلی را به شدت تحت تاثیر قرار دهد، اما این عناصر زیبا در برخی موارد بسیار حساس هستند. گاهی اوقات عوامل خارجی مانند رطوبت، سوراخ های دیوار و موریانه ها می توانند باعث کنده شدن کاغذ دیواری شوند. کل فرآیند ترمیم کاغذ دیواری کنده شده زمان زیادی نمی برد، اما مهم است که هر مرحله را با دقت انجام دهید. برای ترمیم این پوشش تزئینی باید محلول را با توجه به دلیل جدا شدن کاغذ دیواری انتخاب کرد.

سوالات متداول

  1. بهترین چسب برای ترمیم کاغذ دیواری کنده شده چیست؟
    چسب کاغذ دیواری چسبندگی بالایی دارد و از جدا شدن کاغذ دیواری از دیوار جلوگیری می کند. بهترین چسب برای تعمیر کاغذ دیواری آسیب دیده چسب کاغذ دیواری متیلان، چسب کاغذ دیواری قوی پوریتکس و چسب اکستریم است.
  2. آیا کاغذ دیواری خراب یا کنده می شود؟
    کاغذ دیواری مرغوب به راحتی آسیب نمی بیند و در واقع پوسته نشدن یا پاره نشدن کاغذ دیواری یکی از مزایا و معایب آن محسوب می شود و به همین دلیل بسیاری از خریداران کاغذ دیواری به دنبال کاغذ دیواری های ضخیم تر می گردند.
  3. چگونه کاغذ دیواری تاب خورده را تعمیر می کنید؟
    کاغذ دیواری پیچ خورده به دلیل اتصال ضعیف بین کاغذ دیواری و دیوار ایجاد می شود که به دلیل چسبندگی ناکافی، مشکلات رطوبتی یا به دلیل پارگی درزها است.
چقدر از محتوای صفحه خوشت اومد؟

ارتباط با کارشناسان چکاد دیزاین

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *