بازسازی حمام و دستشویی (هزینه و مراحل انجام آن)

فهرست مطالب

بازسازی حمام و دستشویی یکی از موارد مهم نوسازی و بازسازی در خانه‌ها محسوب می‌شود. همان گونه که می‌دانید، حمام و دستشویی یکی از مهم ترین بخش‌های هر خانه می‌باشد که افراد از آن به صورت مداوم استفاده کرده بنابراین بازسازی آن اهمیت ویژه‌ای دارد.

به دلیل وجود رطوبت دائمی در فضای سرویس بهداشتی عمر مصالح و تجهیزات آن در مقایسه با سایر فضاها کمتر خواهد بود. بنابراین قطعا پس از مدتی به بازسازی نیاز خواهد داشت. بازسازی حمام و دستشویی یک امر تخصصی بوده و بهتر است برای آن از افراد کارشناس و متخصص مشورت بگیرید. در این مطلب نیز سعی داریم تا به بررسی بازسازی حمام و دستشویی بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چرا باید بازسازی حمام و دستشویی را انجام دهیم؟!

همه فضاهای خانه، به مراقبت نیاز دارند! حتی اگر به نحو احسنت مراقب متریال خانه خود باشید، ممکن است پس از مدتی این متریال با اشکال مواجه شوند، زیرا هر متریال و تجهیزاتی عمر خاص خود را دارد و پس از گذشت مدت زمانی، به تعمیر و تعویض نیاز خواهند داشت. حمام و دستشویی یکی از پر رطوبت‌ترین مکان‌ها در خانه هستند که این رطوبت پس از چند سال ممکن است بخش‌هایی از سرویس را با نم زدگی و خرابی مواجه نماید! اما نگران نباشید.

شما می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بازسازی حمام و دستشویی خود بپردازید و این فضا را مجددا نو کنید. برای انجام بازسازی حمام و دستشویی مانند بخش های دیگر خانه خود، باید آن را به دست متخصصان بسپارید، در غیر این صورت ممکن است حتی پس از بازسازی نیز مشکلات و عیوب این مکان از خانه حل نشود. به عنوان مثال در صورت عدم تعمیر لوله‌های آب و فاضلاب در حمام و دستشویی، ممکن است با نشت آب مواجه شده و همین موضوع گچ و دیوارها و سقف حمام و دستشویی را تحت تاثیر قرار دهد.

بازسازی حمام و دستشویی که بخشی از بازسازی دکوراسیون داخلی است دلایل خاص خود را دارد. این دلایل در تعیین هزینه بازسازی سرویس بهداشتی قدیمی نیز موثر هستند. به عنوان مثال تنها بازسازی حمام هزینه های کمتری نسبت به بازسازی توالت و حمام با هم در بر خواهد داشت. از جمله رایج‌ترین دلایل آن می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • بازسازی سرویس بهداشتی قدیمی به دلیل فرسوده شدن تجهیزات و متریال ساخت آن
  • بازسازی سرویس بهداشتی به دلیل خرابی تاسیسات آن
  • بازسازی حمام و دستشویی به دلیل فرسودگی متریال داخلی مانند کاشی، روشویی، توالت، دوش و حتی لوله کشی و …
  • بازسازی سرویس بهداشتی به دلیل نفوذ رطوبت و همچنین فرسوده شدن تاسیسات آن و از بین رفتن عایق تاسیسات مکانیکی
  • بازسازی سرویس بهداشتی به دلیل فرسوده شدن کفپوش و دیوار پوش

 

چرا باید بازسازی حمام و دستشویی را انجام دهیم؟!

 

هزینه بازسازی حمام و دستشویی چقدر است؟!

بسیاری از افراد این سوال را از کارشناسان و متخصصان ما می‌پرسند! برای پاسخ به این سوال باید به این موضوع اشاره داشت که هزینه بازسازی حمام و دستشویی بسیار متغیر است و به نوع متریالی که استفاده می‌کنید و دستمزدی که به کارشناس مربوطه ارائه می‌دهید، بستگی خواهد داشت. به عنوان مثال اگر برای بازسازی سرویس بهداشتی خود ترجیح دهید که از شیرآلات خارجی و برند استفاده کنید، به طبع هزینه‌های شما بسیار بیشتر از زمانی خواهد بود که از شیرآلات ایرانی استفاده کنید! در واقع باید بیان شود که شیرآلات، دیوار پوش و تجهیزات تولید خارج از کشور هزینه بیشتری را در بر دارد. نکته حائز اهمیت این است که در بازسازی حمام و دستشویی تعویض برخی از متریال بر عهده کارفرماست که این متریال عبارت اند از وان، کابین دوش، حوله خشک کن و توالت فرنگی و … اما در صورت خرابی و ایراد به شما توصیه می‌کنیم که این متریال و تجهیزات را نیز تعویض نمایید.

چگونه حمام و دستشویی خانه خود را بازسازی کنیم؟

بازسازی حمام و دستشویی یک امر کاملا تخصصی است! به خصوص اگر به دنبال ساخت و ایجاد یک فضای زیبا، لاکچری و خاص باشید. برای بازسازی حمام و دستشویی خود به یک سری متریال خاص نیاز دارید که از آن‌ها می توان به صورت زیر اشاره داشت:

  • شیر آلات جدید
  • روشویی و کابین مخصوص آن
  • آیینه‌های به روز و جدید
  • سرویس کامل توالت ایرانی و توالت فرنگی
  • کاشی و سرامیک
  • سقف کاذب
  • شیرآلات دوش
  • وان و …

بسیاری از حمام و دستشویی‌های قدیمی که امروزه نمایی تازه و مدرن پیدا کرده‌اند، قطعا به دست متخصصان در این حوزه بازسازی شده‌اند. بنابراین برای بازسازی حمام و دستشویی خانه خود به شما توصیه می‌کنیم که با کارشناسان در این خصوص مشورت نمایید. اگر از سرویس بهداشتی تاریک و کوچکتان خسته شده‌اید و می‌خواهید، می‌توانید این محیط را بازسازی کنید. برای بازسازی زیباتر حمام و دستشویی می‌توانید با افزودن نور و رنگ یا تغییرات کوچکی در فضاسازی، به یک محیط آرامش بخش دست پیدا کنید.

مراحل مهم در بازسازی حمام دستشویی

در بازسازی حمام و دستشویی مراحل خاصی وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

۱)تعویض دیوار پوش

یکی از مراحل بسیار مهم بازسازی حمام و دستشویی، تعویض دیوار پوش سرویس است. انتخاب طرح و رنگ دیوار پوش ها از اهمیت بسزایی برخوردار است. به دلیل آن که فضای سرویس بهداشتی و حمام به صورت معمول فضایی محدود و کوچک است و انتخاب رنگ‌های روشن در بزرگتر جلوه دادن این فضا بسیار تاثیر گذار است. از جمله نکاتی که در این خصوص باید بدانید، به شرح زیر است:

نصب دیوارپوش، قبل از سایر مراحل بازسازی‌ (مانند نصب کف پوش و …) انجام خواهد گرفت.
دیوارپوش‌های رایج در حمام و دستشویی لازم است که در برابر رطوبت مقاومت مطلوبی داشته باشند.
از جمله دیوارپوش های مقاوم در برابر رطوبت تایل‌های سنگی، لمینت، پی وی سی، شیشه و کاشی می‌باشد.

 

مراحل مهم در بازسازی حمام و دستشویی

 

۲)بازسازی کف سرویس

یکی دیگر از مراحل بازسازی حمام و دستشویی، بازسازی کف سرویس است. کف یک فضا، شاید بسیار ساده و بی اهمیت باشد اما جزء مهم‌ترین بخش‌های بازسازی است. به گونه‌ای که پس از تغییر جنس کف، بیشترین میزان تغییر در این محیط را خواهد داشت. از جمله نکات بسیار مهمی که باید بدانید، به شرح زیر است:

در بازسازی حمام و دستشویی، کف سازی تاثیر بسیاری بر روی فضا خواهد داشت.
به علت ارتباط مستمر این محیط با آب و رطوبت و مداومت در شستشو، لازم است که جنس کف مرغوب و مناسب باشد.

۳)تعویض شیرآلات

در بسیاری از موارد برای بازسازی حمام و دستشویی، شیرآلات نیاز به تعویض دارند. لازم به ذکر است که یکی از مهم ترین و البته تعیین‌کننده‌ترین بخش که بیشتر قیمت بازسازی حمام و سرویس به آن بستگی دارد، شیرآلات است. جنس شیرآلات جدید از نوع استیل ضد زنگ بوده و در رنگ‌های نقره‌ای، سفید، کرم و طلایی عرضه به بازار ارائه می‌شوند.

۴)نورپردازی سرویس و حمام

آخرین مرحله در بازسازی حمام و دستشویی نور پردازی آن‌هاست. دستشویی و حمام به دلیل نداشتن نور مناسب و کافی فضایی تاریک هستند بنابراین نور پردازی آن‌ها بسیار مهم است. متخصصان و کارشناسان با خلاقیت و استفاده از تجهیزات نورپردازی مناسب، فضای فوق‌العاده زیبایی را برای این بخش به وجود می‌آورند.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تا به بررسی بازسازی حمام و دستشویی بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما مراجعه کرده و با کارشناسان در این خصوص مشورت کنید.

سوالات متداول

  1. برای نور پردازی حمام و دستشویی چه تجهیزانی به کار می رود؟
    لامپ‌های توکار، لامپ‌های دیواری در رنگ‌های سفید، زرد و خنثی و …
  2. تخصصی ترین بخش بازسازی حمام و دستشویی چیست؟
    تعویض و تعمیر لوله های آب و فاضلاب
  3. آیا استفاده از سقف کاذب در بازسازی حمام ضروری است؟
    خیر اما در صورت نیاز بهتر است به کار گرفته شود.
چقدر از محتوای صفحه خوشت اومد؟

ارتباط با کارشناسان چکاد دیزاین

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *