هر آنچه که باید راجع به سبک بوهو در دکوراسیون بدانید

فهرست مطالب

دکوراسیون منزل یکی از مواردی است که این روزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با این وجود افراد برای زیبا شدن دکوراسیون منزل یا محل کار خود از سبک های مختلفی از طراحی دکوراسیون استفاده می کنند. در بین سبک ها دکوراسیون می توان سبک بوهو را معرفی کرد. اگرچه نام این سبک دکوراسیون کمی عجیب به نظر برسد اما خوب است بدانید که این سبک دکوراسیون طراحی زیبا و فوق العاده ای دارد. البته این سبک را سبک بوهو یا سبک بوهمیان نیز می نامند. از ویژگی های بارز این سبک دکوراسیون می توان به خلاقیت و هنر فوق العاده ای که در آن به کار رفته است اشاره کرد. جالب است بدانید که دو رکن اصلی به کار رفته در سبک بوهو هنر و فرهنگ است. با ما در ادامه همراه شوید تا با هم به بررسی سبک بوهو در در دکوراسیون داخلی بپردازیم و در رابطه با آن اطلاعاتی را ارائه کنیم.

سبک بوهو چیست؟

سبک بوهو چیست و در این سبک از چه طراحی استفاده شده است؟ سبک بوهو با داشتن طراحی بسیار جالب و زیبا یک طراحی سر زنده است که از وسایل دکوراتیوی و وسایل تزئینی در آن استفاده شده است اگر بخواهیم نگاهی به تاریخچه این سبک بپردازیم باید بیان کنیم که این سبک قدمت بالایی دارد و مربوط به سبک طراحی مردم قبیله ای در جمهوری چک است.

تاریخچه سبک بوهو

جالب است بدانید که افراد این قبیله بوهمیان نام داشتند که بیشتر از تلفیق فرهنگ با هنر استفاده می کردند و از طراحی مدرن نیز فاصله گرفته بودند. از مهمترین دکوراتیوهای به کار رفته در سبک بوهو می توان به گلدان هایی اشاره کرد که گیاهانی با برگ پهن در آن ها کاشته شده است. علاوه بر این نیز مبلمان راحتی، لوستر‌های ساخته شده از جنس چوب، پارچه‌های تزیینی که طرح گلیم و جاجیم بر روی آن‌ها نقش بسته و آویز‌های بافته شده از مکرومه از نشانه های باز طراحی به کار رفته در سبک بوهو است. جالب است بدانید که برای طراحی سبک بوهو هیچ قواعد و محدودیتی وجود ندارد بلکه شما می توانید متناسب با سلیقه خود از هر وسایل تزئینی که نشان از فرهنگ و هنر است در طراحی سبک بوهو استفاده کنید.

تاریخچه سبک بوهو

اگر بخواهیم تاریخچه سبک بوهو را مورد بررسی قرار دهیم بهتر است بیان کنیم که سبک بوهو یا سبک بوهمیان برگرفته از لغت bohemians است. البته این لغت در گذشته در وصف افرادی به کار می رفت که زندگی آن ها به شکل نامتعارف تعریف می شد. این افراد در واقع کولی ها بودند که از منطقه بوهمیا در جمهوری چک می آمدند. ناگفته نماند که این افراد دارای یک منطقه خاصی برای زندگی نبودند و اغلب نیز در دورهمی های خود به شعر و موسیقی می پرداختند. یکی از ویزگی های مهم این افراد این بوده که حس ماجراجویانه ای داشتند و از همه مهمتر اینکه علاقه زیادی نیز به سفر و ماجراجویی آن داشتند. اما اگر کمی جلوتر بیایم در رابطه با تاریخچه سبک بوهو می توان بیان کنیم که این سبک اولین بار در پاریس شکل گرفت و البته به عنوان مدرن ترین سبک زندگی نیز شناخته می شود.

پالت های رنگی به کار رفته  در سبک بوهو

سبک دکوراسیون بوهو هیچ محدودیتی در رنگ ندارد بلکه هر فردی می توان با توجه به سلیقه خود یک نوع طیف رنگی را در این سبک پیاده و اجرا کند. البته در این سبک رنگ های گرم  و جسورانه به کار می رود که البته رنگ آن زیاد به چشم می خورد. رنگ های گرم از جمله قهوه ای، کرم و طلایی در آن به کار می رود. علاوه بر این رنگ از رنگ های دیگری نیز همچون صورتی، آبی، قرمز، سبز و صورتی نیز استفاده می شود. بنابراین می توان از رنگ های غلیظ در مبلمان، اجزای بزرگتر منزل و دیوارها استفاده کرد. البته برای تعدیل رنگ های غلیظ در بخش های مختلفی از دکوراسیون نیز می توان از رنگ های خنثی استفاده کرد.

الگوهای بکار رفته در سبک بوهو

در رابطه با الگوهای به کار رفته در سبک بوهو می توان بیان کرد که الگوهای به کار رفته در این سبک اغلب بی قاعده هستند. این بدین شکل است که به طور مثال در درب یک کنسول بیش از ۱۰ الگو آن هم به طور همزمان استفاده می شود. در این سبک الگوی چند لایه ای به کار می رود که بسیار قابل توجه است. به عنوان مثال همچون بکار بردن چند لایه در چند لایه روتختی، فرش و چند لایه پرده است. یکی از نکات مهم در رابطه با الگوهای بکار رفته در سبک بوهو این است که زیاده روی در آن وجود ندارد.

لوازم و اشیاء به کار رفته در سبک بوهو

یکی از نکات جالب و قابل توجه در رابطه با اشیاء و لوازم منزل در سبک بوهو این است که هر کدام از این اشیاء دارای روایت گر خاصی است. در واقع هر کدام دارای روایت گری خاصی از خاطرات قدیمی افراد هست. به طور مثال ممکن است برخی از این اشیاء یادآور خاطره ای یا سوغاتی باشد. این چیدمان با توجه به طراحی ساده، زیبا و در عین حال فوق العاده ای که دارد بسیار چشمگیر بوده و همه توجهات را به سمت خود جلب می کند.

لوازم و اشیاء به کار رفته در سبک بوهو

البته برخی از مواقع لوازم و اشیاء به کار رفته قدیمی، کهنه و دسته دوم است که البته با توجه به اینکه نو هستند اما بسیار کهنه به نظر می رسند.

 

✅ برای مطالعه کلیک کنید:

اهمیت نقطه کانونی در دکوراسیون داخلی

سخن پایانی

یکی از نکات مهم در سبک بوهو این است که آرامش افراد و رضایت خاطرشان اهمیت زیادی دارد. با این حال تنها کافی است که الگو و خطر فکری این سبک را بدانید و در ادامه نیز با زوایه دید خودتان به طور که سلیقه دارید آن را طراحی کنید. اگر علاقمند به سبک بوهو هستید می توانید برای پیاده سازی و اجرای آن از شرکت طراحی مورد نظر که در این بخش فعالیت می کند کمک بگیرید.

سوالات متداول

۱-منظور از سبک بوهو چیست؟

سبک بوهو در دکوراسیون به عنوان یک سبک غیر رسمی و آزاد محسوب می شود که براساس ترکیب طرح ها، الگوهای مختلف و خلاقیت بنا شده است.

۲- در سبک بوهو از چه الگوهایی استفاده می شود؟

در سبک بوهو از سبک هایی همچون الگوها و رنگ های زنده، طبیعی و متنوع، اشیاء دست ساز و قدیمی و … استفاده می شود.

۳-در سبک بوهو گیاهان چه نقشی دارند؟

از گیاهانی همچون سرخس ها، کالاتیا، کاکتوس های مینیاتوری، برگ انجیری، پتوس و فیلادندرون استفاده می شود.

چقدر از محتوای صفحه خوشت اومد؟

ارتباط با کارشناسان چکاد دیزاین

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *