آشنایی با سبک دکوراسیون ایتالیایی

فهرست مطالب

طراحی متمایز و ظریف ایتالیایی با تزئینات طلایی و استفاده از بهترین مواد و اثاثیه از ویژگی‌های بارز دکوراسیون ایتالیایی است. به همین دلیل، اگر می خواهید احساس مهم بودن و لوکس بودن کنید، باید خانه خود را به سبک ایتالیایی تزئین کنید. اگر علاقه‌مندید بدانید چه چیزی باعث محبوبیت دکوراسیون منزل در ایتالیا شده است و به فکر تزئین خانه خود به سبک ایتالیایی هستید، در این مقاله شما را با سبک دکوراسیون ایتالیایی آشنا می‌کنیم.

سبک دکوراسیون ایتالیایی چیست؟

در طراحی ایتالیایی همه چیز ظریف و جذاب است. وقتی از خانه ای به سبک ایتالیایی دیدن می کنید، از توجه به جزئیات در هر اتاق شگفت زده خواهید شد. هر گوشه و کنار یک خانه ایتالیایی، ظرافت را به نمایش می گذارد، از مهارت ستون هایی که لبه های هر اتاق را می چینند تا هندسه پنجره ها و وسایلی که فضا را پر می کند.

خطوط لوکس از کف تا سقف خانه‌هایی به سبک ایتالیایی که هر گوشه و کناری را زینت می دهند. جدای از آن، در خانه‌های ایتالیایی مبلمان با کیفیتی وجود دارد که توسط بهترین صنعتگران دنیا تولید می شود.

چیدمان مبلمان در سبک دکوراسیون ایتالیایی

طراحان داخلی ایتالیایی دوست دارند عملکرد و زیبایی را در مبلمان ترکیب کنند. سادگی و ظرافت اغلب با فرم های تمیز و خالص با استفاده از صنایع دستی سنتی ایتالیایی و مبلمان چند منظوره ترکیب می شود.

مبلمان معمولی ایتالیایی اغلب دارای چوب تیره و قاب های جامد کاج یا بلوط است. نماها معمولاً با یک سری الگوهای مواج تزئین می شوند. برای منحنی های ظریف، اشکال ساده ترجیح داده می شود. هر قسمت از مبلمان با توجه به جزئیات طراحی شده است. بر اساس رنگ، طراحان داخلی برتر ایتالیایی از بافت های مختلف روی مبلمان روکش شده استفاده می‌کنند. طراحان ایتالیایی از رنگ های گرم برای دادن عمق نامحسوس به رنگ ها استفاده می کنند. از طرفی معمولاً از رنگ های سرد بر روی مواد متراکم و نرم مانند چرم استفاده می شود.

دکوراسیون ایتالیایی

نورپردازی در سبک دکوراسیون ایتالیایی

نورپردازی هوشمند یک عنصر ضروری در طراحی داخلی ایتالیایی ممتاز است. اما هیچ سبک یا فرمول واحدی برای روشنایی کامل ایتالیایی وجود ندارد و سبک نورپردازی معمولاً با سبک معماری خاص خانه شما تعیین می شود. به عنوان مثال، اگر در یک آپارتمان شهری زندگی می کنید، یک لوستر بزرگ، روشن و چشمگیر راهی عالی برای تاکید بر ارتفاع آپارتمان است. همچنین می توانید چراغ ها را روی میز و زمین قرار دهید تا حسی نرم و پراکنده ایجاد کنید.

اتاق نشیمن در سبک دکوراسیون ایتالیایی

در خانه های ایتالیایی استفاده از مواد منحصر به فرد، طراحی متفکرانه آشپزخانه رویایی شما واقعا به قلب خانه شما تبدیل خواهد شد.

هنگام چیدمان یک اتاق نشیمن به سبک ایتالیایی، مطمئن شوید که می دانید چگونه رنگ ها و بافت ها را به طرز ماهرانه ای ترکیب کنید. کل اتاق باید در عین سادگی، هماهنگ و زیبا به نظر برسد. بهتر است از لوازم جانبی بیش از حد یا سایر موارد نامربوط پرهیز کنید. سبک ایتالیایی ترکیبی از بافت ها و جزئیات پیچیده است که خود را به شیوه ای منحصر به فرد نشان می دهد. اتاق نشیمن نمی تواند بدون مواد مرغوب مانند چرم، چوب، سرامیک یا سنگ مرمر باشد. مبلمان در اتاق نشیمن باید شکل اصلی و طراحی منحصر به فردی داشته باشد. مهمترین عنصر داخلی باید یک مبل راحت، جادار و روکش دار باشد که در آن راحتی و ظاهر زیبا با هم ترکیب شوند.

اتاق خواب در سبک دکوراسیون ایتالیایی

اتاق خواب به سبک ایتالیایی سازشی بین راحتی و ظرافت است. آنها باید با مبلمان و وسایل اضافی تزئین شده و با رنگ های ملایم ترکیب شوند، به این ترتیب جلوه ای مناسب ایجاد می شود. بدیهی است که مهم ترین عنصر تخت خواب راحتی است که باید از مواد مرغوب و دارای یک تخته سر تزئینی باشد. برای اتاق خواب‌هایی که به این سبک تزئین شده اند، استفاده از کاغذ دیواری با گل ایده بسیار خوبی خواهد بود، زیرا می توانند فضای دلپذیری برای اتاق خواب ایجاد کنند.

آشپزخانه در سبک دکوراسیون ایتالیایی

هنگام چیدمان یک آشپزخانه به سبک ایتالیایی، اول از همه باید روشن و جادار باشد. بنابراین استفاده از رنگ سفید، بژ یا قهوه ای روشن برای بزرگ نشان دادن آسپزخانه صحیح خواهد بود. آشپزخانه به سبک ایتالیایی نیز از مواد طبیعی مانند سنگ، سرامیک یا چوب ساخته شده است. این مواد، فضایی دنج را به فضای داخلی می آورند و آشپزخانه را با فضای خانوادگی و دوستانه مرتبط می‌کنند. بنابراین مبلمان چوبی با حکاکی های تزیینی روی سطح آن و همچنین دستگیره ها و قرنیزهای تزئینی انتخاب خوبی خواهند بود.

یکی از مهمترین عناصر آشپزخانه‌های ایتالیایی طراحی آن است. بنابراین نمی تواند فاقد جزئیات تزئینی باشد. نماهای براق و عناصر ساخته شده از شیشه یا چینی نیز به خوبی کار خواهند کرد. آشپزخانه ای به سبک ایتالیایی، اگرچه تزئینی است، اما فضایی دوستانه و کاربردی است. ارزش های زیبایی شناختی آنها نمی تواند از ابعاد عملی اتاق فراتر رود.

کف پوش و دیوارها در سبک دکوراسیون ایتالیایی

موادی که طراحان برای تزیین این خانه ها استفاده می‌کنند، چیزی است که دکوراسیون ایتالیایی را بسیار زیبا کرده است. کاشی های کف مرمر در اشکال هندسی، رنگ ها و هنرهای خاتم‌کاری مختلف در خانه های ایتالیایی برای دستیابی به سطح بالاتری از استانداردهای تزئینی استفاده می شود. خانه‌های مدرن ایتالیایی دارای کف‌پوش و دیواره‌های مرمر براق هستند که که به فضای داخلی ظرافت می‌بخشد.

کف پوش و دیوارها در سبک دکوراسیون ایتالیایی

طلای اضافه شده در دیواره‌ها در طراحی ایتالیایی می تواند غنای بیشتری به دکوراسیون دهد. نقوش طلا در طراحی ایتالیایی (هم مدرن و هم سنتی) برجسته است و در مکان های مختلفی از جمله قاب آینه، مبلمان چوب ماهون و کاشی ها یافت می شود. حتی رگه های طلا را نیز می‌توان در بین مرمر پیدا کنید. لوازم جانبی این خانه ها نقش زیادی در شکوه این سبک دارند. در یک خانه ایتالیایی معمولا لوازم جانبی دست ساز از سنگ، مرمر، چوب و فلز با ورق طلا را خواهید یافت. کریستال ها، شیشه ها و آینه ها نیز نقش اساسی در طراحی این خانه ‌های مجلل دارند.

سرویس بهداشتی و حمام در سبک دکوراسیون ایتالیایی

ایتالیا طراحی حمام خود را تنها در اتاق های بزرگی که می تواند تمام عناصر لازم را در خود جای دهد، ارائه می دهد. در این سبک داشتن حمام، توالت، سینک بزرگ، وان راحت و جادار ضروری است. کابین دوش در موارد نادر و فقط به عنوان یک استثنا مورد استفاده قرار می گیرد. معمولاً اتاق دیگری برای دوش، ماشین لباسشویی و سایر عناصر کاربردی در نظر گرفته شده است. حمام ایتالیایی در واقع نوعی زیبایی شناسی روح است نه جسم.

معمولاً در حمام، طرح ایتالیایی با کمک بسیاری از قالب‌های گچی و نقش‌های موزاییک روی زمین یا روی دیوارها ایجاد می‌شود. علاوه بر این، طاق، ستون و نقش برجسته وجود دارد. این تصویر با روشویی نفیس، یک وان حمام کلاسیک و البته یک آینه بزرگ و پرآذین تکمیل می‌شود.

در یک حمام به سبک ایتالیایی، باید جایی برای یک آینه بزرگ در یک قاب تزئین شده سنگین، رنگارنگ و حجیم وجود داشته باشد که با کمک آن، فضای اتاق گسترش یابد. در ترکیبات کف و دیواره، یک موزاییک یا کاشی تزئین شده با یک الگوی پیچیده، کاملاً خاص به نظر می رسد و انعکاس آن در آینه زیبایی منحصر به فردی ایجاد می کند.

سخن نهایی

طراحی داخلی به سبک ایتالیایی ترکیبی از مدرنیته، خلاقیت و سنت است. این سبک یک رویکرد جسورانه برای طراحی است. یکی از ویژگی های بارز یک خانه به سبک ایتالیایی استفاده از مبلمان باکیفیت است که می تواند هر فضای داخلی را به یک فضای واقعاً مجلل و شیک تبدیل کند. فضاهای داخلی با وسایل شیک و آنتیک دست ساز پز می‌شود. در این سبک سادگی و در عین حال شیک بودن حرف اول را می‌زند و سبب می‌شود بسیاری از افراد متمول در سراسر جهان این سبک دکوراسیون را برای زندگی خود انتخاب کنند.

سوالات متداول

۱- طراحی مینیمال ایتالیایی چگونه است؟

سبک مینیمالیستی ایتالیایی همه چیز را ساده و در عین حال فضایی آرام را ایجاد می کند. استفاده از این سبک آرامش بخش، سایه های ملایم بژ و خاکستری، مواد لمسی با کیفیت بالا همراه با اتصالات طلایی، فضایی واقعا منحصر به فرد و پیچیده را ایجاد می کند.

۲- بهترین رنگ برای سبک دکوراسیون ایتالیایی چیست؟

طراحان داخلی ایتالیایی تمایل دارند با تمرکز اصلی بر رنگ سفید، رنگ های بژ ملایم و طلایی همچنین قهوه ای روشن را در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کنند. ترکیبی که در کمترین زمان به شما احساس آرامش می دهد.

۳- تفاوت سبک دکوراسیون ایتالیایی کلاسیک و مدرن چیست؟

سبک دکوراسیون کلاسیک ایتالیایی با مواد مجلل و جزئیات لوکس مشخص می شود. اما سبک مدرن ایتالیایی از نظر طراحی، مینیمالیستی تر، با خطوط ساده، ظرافت و سادگی بیشتری به دکوراسیون می بخشد.

چقدر از محتوای صفحه خوشت اومد؟

ارتباط با کارشناسان چکاد دیزاین

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *